Kategorier
All

Sådan indretter du din butik til leje

Har du lige indgået en aftale om butik til leje, eller overvejer du at finde nye lokaler til din forretning? Så er der en masse gøremål og overvejelser, man skal have styr på, inden man er klar til at flytte ind. En af disse overvejelser er indretningen af dine nye butikslokaler. For hvordan skal butikken se ud, når kunderne lægger vejen forbi, og hvilket indtryk vil du gerne skabe? Det er vigtige spørgsmål, som kan have stor betydning for din forretnings succes. I dette indlæg får du nogle af vores bedste indretningstips til butikslokaler i dag.

Skab blikfang, og skil dig ud

Noget af det sværeste for enhver virksomhed er at skabe opmærksomhed omkring sin forretning og sit brand, og det gælder også, når man har en butik til leje. Når man har en butik i en gågade eller i et shoppingcenter, er udvalget af butikker enormt for kunderne, og derfor er det essentielt, at man forsøger at skille sig ud fra mængden ved at skabe blikfang.

Noget af det vigtigste er selvfølgelig selve butiksvinduet, som er det første, der møder dine potentielle kunders øjne, når de går forbi butikken. Det er her, du skal vise, hvad din butik kan byde på, og hvad dine kunder kan forvente. Sørg for at præsentere din butik på den bedst mulige måde med flotte dekorationer og en præsentation af de skarpeste tilbud lige nu.

Skab en rød tråd gennem butikken

Butiksoplevelsen har stor betydning for mange kunder i deres beslutningsproces, og det kan være den, der gør forskellen, når de beslutter, om de vil købe dine produkter. Undersøgelser viser endda, at langt størstedelen af kunderne mener, at butiksoplevelsen er lige så vigtig som produkterne, når de er ude at handle.

Derfor er det vigtigt, at dine butikslokaler til leje indrettes på en overskuelig måde med en rød tråd gennem hele butikken. Sørg for at skabe en indretning, der hænger sammen, hvor kunderne guides på rette vej i butikken. Det kan f.eks. være med skiltning, der viser de forskellige produktkategorier, eller med farveinddelinger i forskellige afdelinger, som gør butikken overskuelig at finde rundt i.

Hold det enkelt og overskueligtDet kan være fristende at fylde sine butikslokaler til leje op med så mange produkter som muligt, så man kan vise alt, hvad man kan tilbyde. Det viser sig dog, at det faktisk har den modsatte effekt at fylde butikken helt op. Man opnår nemlig typisk flere salg, når man sætter færre produkter på hylderne, da det skaber en mere overskuelig oplevelse, samtidig med at butikken ser mere ryddelig ud. Derudover kan man forbedre arbejdsmiljøet for sine medarbejdere ved at holde butikken enkel og ordentlig.

Kategorier
All

Sådan får du de rigtige butikslokaler til leje til dig

Selvom den teknologiske udvikling har ført til, at mange kunder handler online, er det stadig vigtigt, at man kan findes fysisk som butik. Ved at møde sine kunder både online og offline skaber I den bedste strategi, og I får mulighed for at nå ud til en langt større målgruppe. Det er dog også vigtigt at finde de helt rette butikslokaler til leje, og i denne artikel gennemgår vi, hvad du skal tænke over, når du leder efter butikslokaler.

Hvem er din målgruppe?

Det er altafgørende at tænke over, hvem din målgruppe er, når du leder efter butikslokaler til leje.
De kunder, som du ønsker at nå ud til, afgør flere ting i forbindelse med dine lokaler til leje såsom placering og indretning. Når du kigger efter butikslokaler til leje, er det vigtigt, at du leder efter lokaler, som er placeret der, hvor dine kunder er. Her skal du undersøge, i hvilken by du skal kigge efter lokaler til leje, og i hvilke dele af denne by du skal opsætte dine butikslokaler.

Der er mange forskellige måder at afgøre, hvor din målgruppe befinder sig. Har du allerede en onlinebutik, kan du ofte se de geografiske informationer om dine kunder. Din onlinebutik fortæller dig altså, om du har flest køb i København, Aalborg, Aarhus eller et helt fjerde sted i Danmark – eller andre lande.

Det er derfor en god ide at finde butikslokaler til leje i den by, hvor dine kunder befinder sig, så du bedre kan nå ud til dem, samtidig med at du opbygger mere kendskab til din virksomhed i det pågældende område.

I den forbindelse kan du med fordel undersøge de forskellige kommuner. Se hvad Aalborg byder af muligheder til erhvervsdrivende her.

Indret, så det passer til dit brand og din målgruppe

Når du har fundet de rette butikslokaler til leje, er det næste skridt indretningen. Her kommer målgruppen også til udtryk, da denne afgør, hvordan du bør indrette dine lokaler til leje. Her kan alder og køn, men også livsstil og interesser have en indflydelse. Disse informationer kan du igen ofte finde online, hvis du allerede har en butik her. Tænk derfor over at indrette din butik, så den passer til dine kunder, men også så den passer til jeres brand. Det er vigtigt, at jeres butikslokaler til leje afspejler, hvem I er som virksomhed, og det produkt eller den service, som I tilbyder.

Når det kommer til indretning af jeres lokaler til leje, er det selvfølgelig også vigtigt, at de er indrettet, så jeres kunder har lyst til at være der længst muligt. På den måde er der større chance for salg eller mersalg, så I får mest muligt ud af jeres butikslokaler til leje.

Kategorier
All

Sådan skabes et inkluderende arbejdsmiljø

For at få de mest effektive medarbejdere gælder det om at optimere arbejdsmiljøet. Trives de ansatte ikke i deres job, vil de ikke være produktive. For at få et godt arbejdsmiljø er der en lang række aspekter, der spiller ind. Både sociale, fysiske og psykiske faktorer spiller ind. 

Det er virksomhedens fælles ansvar, at medarbejderne trives – og det gælder alle medarbejderne. Trives de ansatte ikke, vil deres sygefravær stige, hvilket selvfølgelig ikke er hensigtsmæssigt. Tag det næste skridt i din virksomhed ved at læse nedenstående steps til, hvordan du netop kan optimere arbejdsmiljøet. 

Opfordr til åben kommunikation og samarbejde

For at en positiv følelse kan opstå på en arbejdsplads, er det vigtigt, at ledelsen opfordrer de ansatte til ærlig og åben kommunikation. Dette kan f.eks. etableres ved, at ledelsen regelmæssigt sørger for, at der følges op samt meldes tilbage. 

Åben-dør-politikker er ekstremt værdifulde, da det kan medvirke til, at medarbejderne bedre kan gå til ledelsen. Det samme gælder diverse former for klageprocedurer i henhold til mobning. Ved at ledelsen bliver klar over udfordrende aspekter i virksomheden, vil ledelsen bedre kunne skabe et positivt arbejdsmiljø i samspil med virksomhedens andre ansatte. 

Formuler mål, og giv medarbejderne gevinster

Undersøgelser viser, at medarbejdere og chefer mener, at den vigtigste faktor for succes i en virksomhed er, at de ansatte er motiverede og engagerede. En måde at motivere og engagere mennesker på er ved at opstille mål, som de ansatte har mulighed for at arbejde henimod. 

Det er vigtigt, at målene er klare – og de må meget gerne være målbare og præstationsindikerende. Dette vil nemlig i mange tilfælde skabe en sund konkurrence. Derudover kan det være med til, at de ansatte føler sig mere værdifulde, fordi de er en medvirkende faktor til, at virksomheden når sine mål. 

Kreer et inkluderende og rummeligt arbejdsmiljø

For at medarbejderne kan føle, at arbejdsmiljøet er positivt, er det vigtigt, at alle de ansatte føler sig plejet, værdsat og støttet – uanset farve, seksuel orientering og køn. Det skal altså være muligt for alle de ansatte at få adgang til samme belønninger, frynsegoder, fremskridt og muligheder.

Værdsæt individuelle forskelle, og lad alle personer i virksomheden føle sig accepterede og velkomne.

Kategorier
Nyheder

Erhvervsejendomme til leje

Er din virksomhed i vækst, og har I brug for at kunne udvide jeres lokaler, eller ønsker I blot at kommer over i noget nyt? Der kan være mange grunde til at lede efter nye erhvervslokaler. Lær alt om fordelene ved erhvervsejendomme til leje – eller om hvor du begynder din rejse med udlejning af erhvervslejemål – her.

Hvorfor vælge erhvervsejendomme til leje?

Som allerede nævnt kan der være flere grunde til, at man som virksomhed kigger efter erhvervsejendomme til leje. Nogle søger efter at købe, mens andre leder efter billige lokaler til leje. Som med alting er der fordele og ulemper ved begge scenarier – dog er fordelene ved erhvervsejendomme til leje mange. 

Når I vælger erhvervsejendomme til leje, fralægger I jer en del ansvar, som en udlejer i stedet tager sig af. Det ansvar omhandler som regel al vedligeholdelse af jeres erhvervsejendomme til leje. Ud over ikke at stå med ansvaret for vedligeholdelse er det heller ikke jer som virksomhed, som står for at betale afgifter og skatter på jeres erhvervsejendomme til leje, som det ellers ville være, hvis I valgte at købe i stedet – den hovedpine tager lejer sig også af. 

Vælger I at gå med erhvervsejendomme til leje, er der endnu en stor fordel i vente – det er nemlig nemmere at flytte sin virksomhed. Vækster jeres virksomhed yderligere, er det også nemmere at finde andre billige lokaler til leje, så I nemt kan udvide jeres arbejdsplads.

Find billige lokaler til leje

Er I blevet fristet af de mange fordele ved erhvervsejendomme til leje, og leder I nu efter de rette rammer til jeres virksomhed, er der endnu en ting, som kan være en god idé at lede efter – nemlig billige lokaler til leje.

Her på siden har I mulighed for at lede efter billige lokaler til leje ved at oprette en søgeagent, hvorved I automatisk vil modtage besked, når der kommer relevante lejemål i jeres foretrukne områder. Det er altså nemt at holde sig opdateret på de mange muligheder – og I har ligeledes mulighed for at sætte et ønsket prisinterval for jeres husleje, så de billige lokaler til leje, vi finder, passer til jeres budget.

Udlejning af erhvervslejemål

Ønsker du i stedet at oprette udlejning af erhvervslejemål, er også dette muligt her på siden. Under ’Bliv udlejer’ kan du oprette dig som udlejer og derved sætte gang i rejsen på udlejning af dit erhvervslejemål med det samme.

Kategorier
Nyheder

Danmarks bedste

Danmarks Bedste Shoppingcenter Kåret

Så er der sat navn på landets bedste shoppingcenter. Frederiksberg Centret, med dets over 90 butikker, vandt prisen for Danmarks Bedste Shoppingcenter på over 25.000 kvm. Det oplyser Estatemedia.dk. Den nye titel har gjort det endnu mere eftertragtet at have butikslokaler i Frederiksberg Centret, hvilket i forvejen var attraktivt.

Centret har udvidet med 21 butikslokaler til leje

Kåringen af Danmarks Bedste Shoppingcenter foregår hvert andet år, og 2015 faldt valget altså på Frederiksberg Centeret i sin størrelseskategori. I de senere år har Frederiksberg Centret gennemgået en stor udvidelse og make-over. Således har centret fået hele 10.000 ekstra kvadratmetre og dermed 21 ekstra butikslokaler til leje. Der har vært rift om disse, da centret allerede fra sin åbning har været meget populært, og i dag er centret fuldt udlejet. De nye butikslokaler til leje involverer blandt andet end hel etage med fokus på modetøj. Det nye, ombyggede center og de nye butikker slog dørene op i foråret 2015.

Også Danmarks Flotteste Shoppingcenter

Den omfattende renovering og make over af såvel gangarealer som de forskellige butikslokaler har båret frugt. Den fine pris som det bedste shoppingcenter var nemlig ikke den eneste pris, Frederiksberg Centret hentede hjem, da eventet fandt sted den 22. oktober 2015 i Tivoli Hotel & Congress Center. Centret vandt også den prestigefyldte pris som Danmarks Flotteste Shoppingcenter. Og det er til at forstå. I Frederiksberg Centret har man nemlig sat alt ind på at skabe et shopping univers, der er lige så eftertragtet som, det man finder på Strøget. Der er skabt fine omgivelser for de enkelte butikslokaler til leje og funktionelle, smukke fællearealer, der giver kunderne mulighed for at slappe af i attraktive, behagelige omgivelser.

Skal kæmpe om skandinavisk pris

Vinderne af de respektive priser udvælges ud fra resultater fra en kundeinterviewundersøgelser. Herudover spiller en jurys bedømmelser samt besøg i centrenes butikker også ind på udvælgelsen af vinderen. Frederiksberg Centeret skal nu gå videre i en konkurrence om at vinde titlen som Skandinaviens Bedste Shoppingcenter på over 25.000 kvm.

Kategorier
Nyheder

Traditionel handel

Butikskøb udgør 80 % af vores handler

Danskerne er et traditionelt folkefærd. Til trods for, at nethandlen er et stigende fænomen, lægger danskerne klart flest penge i fysiske butikker.

Typiske indkød

Klart størstedelen af detailsalget sker i fysiske butikker, hvad end dette indebærer tøj, sko, mad, udstyr eller noget helt femte. Dette har flere årsager. Først og fremmest, klares de fleste dagligvareindkøb enten på vej til eller fra arbejde. Hernæst haves fortsat en mindre mistillid til webshops blandt danskerne, da mere konservative og serviceminded borgere helst ser, at varer købes i butikker, hvor en ekspedient kan hjælpe dem.

Shoppings gøres til en udflugt

Detailbranchen havde fremgang i 2014, med 1,1 procent 2013 set i forhold, fastslår Retail Institute Scandinavia. Ifølge dem er årsagen til, at detailsalget sker i en butik hovedsageligt, at oplevelsen generelt set er bedre i en butik. Foruden det at mærke og prøve varerne inden købet, indgår forbrugeren også i en social sammenhæng. Den sociale sammenhæng forstærkes, da størstedelen af de shoppende, ikke blot nøjes med at købe varer i enkelte butikker, men kombinerer dette med cafébesøg, en kop kaffe eller en gang fastfood.

Kategorier
Nyheder

Nyt storcenter

Holstebro vil opføre storcenter

Detailhandlen i Holstebro kommune står overfor en mindre revolution, da Kommunen har besluttet at opføre et storcenter i hjertet af Holstebro.

Én etage er ikke nok

Centeret i Holstebro skal bygges i to etager, ét fladt niveau ved Storeåen og ét niveau ved Danmarksgade. Dette er sker, for at danne plads til mere end 60 butikker, af forskellige størrelser, samt tilhørende underjordisk parkeringskælder. Samtidig skal skal her også opføres større bolig og erhvervsdele i centret som følge af den attraktive og centrale beliggenhed med tilhørende parkering. I forlængelse heraf, opføres der i centerets vestlige ende et boligbyggeri med cirka 50 ungdomsboliger, som skal tilbydes til byens studerende. Mest opsigtsvækkende er dog det slanke og markante højhusbyggeri som hæver sig over det kommende centers sydlige hovedindgang, som vil være synligt fra de store indfaldsveje til Herning og Skjern.

Hvad vil centret bringe?

Der skal foretages en analyse af instituttet ICP i mere end 400 butikker i Holstebro, Ulfborg og Vinderup, for at finde ud af hvilken effekt centeret vil have på nær miljøets detailhandel og besøgstal. Samt om centeret vil trække flere til ude fra det normale detailområde. Med andre ord, om opførelsen af centeret øver byens rækkevidde. Centeret forventes at stå færdigt i efteråret 2018.

Kategorier
Nyheder

Priserne stiger svagt

Forbrugerpriserne stiger svagt

Forbrugeren er den store vinder af første kvartal i 2016, til trods for at forbrugerprisindekset (med basis i 2015) er over 100 gennem de første 5 måneder af året.

Store besparelser på forbrugervarer

Ifølge Danmarks Statistik er forbrugerpriserne for 2015 og 2016 næsten identiske. Herved er priserne på varerne på samme niveau som i 2015. Dog er priserne ikke identiske for 2015 og 2016, da her ses store prisnedgange på flere områder. Eksempelvis peger flere større områder på, at forbrugeren skal have mindre beløb op at pengepungen. Sammenlignes prisniveauet på tøj og sko i april måned for 2015 og 2016, ses et fald på 3,9%. Denne post er dog normeret til kun at udgøre 4,56 % af forbrugerens budget. Dertil ser det ud til, at EU reguleringerne vedrørende priserne på kommunikation bærer frugt, da der i samme periode ses en nedgang på 3,5%. Samtidig ses en nedgang i fødevarepriser fra april 2015 til april 2016 på 0,3%.Dog ses også mindre stigninger på de store poster, som hovedsageligt udligner andre prisnedgange. Boligomkostninger er i perioden stedet 0,7 %, men udgør normeret set næsten 30 % af et husholdningsbudget.

Forbrugeren er vinderen

Tiltrods for at forbrugerprisindekset i starten af 2016 er på et højere niveau end i 2015, er forbrugeren stadig vinderen. Dette skyldes at BNP er steget mere end prisniveauet i første kvartal af 2016. Realvæksten i første kvartal 2016 udgør 0,7, altså BNP minus inflationen. Samtidig ligger forbrugerprisindekset på samme niveau som i 2015, hvilket vil gavne efterspørgslen indenlands.

Ses på den seneste Brexit afstemning, så vi et fald i det britiske pund, hvilket medfører lavere forbrugerpriser på varer fra Storbritannien. Dette kan medføre, at danske forbrugere vil benytte de “overskydende” penge i pungen, på cafébesøg eller shopping, som følge af lavere priser på dagligdagsprodukter, som eksempelvis medicin som er faldet med 1,5%.

Butikkerne som stadig står for langt den største del af dagligvaresalg og generelt salg af forbrugsgoder, vil kunne mærke et øget salg som følge af de ubrugte penge i forbrugerens pengepung.

Kategorier
Nyheder

Lejerne står stærkest i storbyerne

Tomgangensprocent beskriver hvor stor en del af lokalerne i et området der står ledige. Denne er generelt set lav i Danmark, men København trækker i modsatte retning.

Det spænder bredt i kongeriget

Ses der på tomgangsprocent rundt om i landet, ligger landsgennemsnittet på 5,8 % (1. Juli 2016). Generelt set er Danmark gode til at få udnyttet eksisterende lokaler før der opføres nye. Eksempelvis er tomgangsprocenten i Vest- og Sydsjælland på blot 3,4 %, svarende til 517 ledige lokaler, med et area på 420.000 kvadratmeter. Fyn klarer sig også pænt, og har kun 621 ledige lokaler, svarende til en tomgangsrate på 5,4%.

Ses her dog på storbyerne København og Århus, er billedet dog et helt andet, at Østjyllands tomgang ligger på 6,4%, og er højere i selve Århus. Helt skidt ser det dog ud i Københavnsområdet, da tomgangen her er 12,7%, grundet 881 ledige lokaler.

Lejerne er vinderne

Der er meget at hente som lejer af erhvervslokaler i områder om stor tomgangsprocent. I større byer står mæglere typisk med lejemål, som de meget gerne ser udlejet hurtigt, grundet utålmodige klienter. Ligesom der gives prisnedslag ved salg af private boliger, gives der også prisnedslag i leje for at få lukket en aftale.

Specielt i København er der penge at hente, da tomsgangsraten er steget fra 11% i 2013 til de 12,7% i 2016, da markedet er præget af stor konkurrence. Med andre ord sætter udbud og efterspørgsel prisen – hvilket ligger til lejerens fordel i det nuværende marked.

Ved at have tålmodighed, og måske være en smule stædig kan du givetvis presse dine lejeomkostninger ned, da lejeren i det nuværende marked vejer mest på vægten.

Kategorier
Nyheder

Borgere er kunder

Lokale ønsker ikke storcenter

Butiksprojekt stoppet af lokale

Jens Schaumann møder massiv modstand i den jyske højborg Vejle. Schaumann havde planer om at opføre et nyt butikscenter i Vejle – men de lokale siger nej.

NPV i Jylland

Ejendomsprojekter har de lavet mange af, men næppe lige så mange som der har gjort indsigelse mod det næste projekt. NPV, som står bag BIG i Herlev, havde planer om at indtage Vejle, ved at anlægge et nyt butikscenter på den gamle posthusgrund i Vejle. Centret ville sætte Vejle på Danmarkskontoret i forhold til shoppingcentre og bycentre, men det falder ikke i beboernes interesse.

De 98 indsigelser benytter flere stærke argumenter mod opførelsen af et storcenter midt i den 9. største by i landet. Flere argumenterer for at butikslivet i Vejles små shoppinggader ville få det svært, mens andre tænker på den øgede støj i nærområdet fra de forbikørende. De mere traditionelle lokale frygter i værste fald, at flere kulturelle og historiske værdier kan lide tab.

Borgmesteren er ikke splittet – Men ser muligheder

NPV projektet interesserer Borgmester Arne Sigtenbjerggaard, som i følge Estate Media mener det vil være fatalt, såfremt byen ikke sikrer sig projektet. Ifølge projektplanen skal der opføres 300 lejligheder og 30.000 kvadratmeter butiksareal på grunden, således at der kan åbnes butik, restaurant, showroom og lignende i bygningen.

Borgmesteren mener således, at denne mulighed vil gavne byen på sigt, både grundet nye lejligheder, for at gøre byen mere attraktiv for tilflyttere, som studerende og børnefamilien – men også for at sætte Vejle på kortet over danske turistmål. Samtidig fortæller borgmesteren, at butikslivet kun skal konkurrere mod 4 detailbutikker mere, såfremt centret opføres.

Pas på hvem du lægger dig ud med